Monthly Archives: August 2014

Surprise ARCs!

OMG.

.

This contest is open internationally.

You’d think after a couple of years of being a published author, you’d have a handle on the lingo. When you start off, you’re all “What’s a first pass page? Is that a book that tries to drunkenly hit on you in a bar?” and “Line edits? You do rails of blow then do your re-read? Does that not lead to mistakes being made?” and whatnot. But after a couple of years, you feel like you should at least have a handle on the basics.

Not so, apparently.

The problem is that different publishing houses (and therefore, different colleagues) use different terms for the same thing. For example, ARCs (Advance Reader Copies) are also called “Bound Proofs”. They are also called “Galleys”. In my mind though, they’ll always be ARCs, so when my editor mails me and says  “Hey, we’re mailing you out some galleys of ENDSINGER next week” my tiny dinosaur brain concludes that finished copies are on the way, and yay team.

And then a box of actual galleys turns up on my doorstep, and I’m all “holy shit, we’re doing ARCs for this book?

Most 3rd books don’t get ARCs, see. Publishers figure it’s not worth the cost of production, since 3rd books in series already have a certain level of guaranteed readership based on the previous two books, and people aren’t likely to buy the first two books AFTER getting an ARC of the 3rd and saying “damn, that was cool, I wonder what the FUCK was going on – I’d better read the first two books so I can make sense of it all“. BUT, apparently I’m special and get ARCs for book 3. SPESHUUUUULLLLL.

Thing is, now I have a bunch of ARCs to give away.

So, first off, I’m gonna give two of em away as consolation prizes for my ENDSINGER WIDGET contest. So, book bloggers, if you haven’t started pimping my shit, go to!

Now

I HAVE FIVE MORE (SIGNED) ARCs OF ENDSINGER TO GIVE AWAY

How am I going to hand out the phat lewts? With a photo contest!

Here’s what you do

  • Take a photo of your copy of STORMDANCER (or KINSLAYER). Make it as cool as you like – shaking hands with Omar from the Wire (he strollin’), rescuing screaming children from a burning orphanage, propping up your wobbly table, whatever.
  • Yes, you can use photoshop (see the pic above). You don’t have to – if you wanna shoot your SD just sitting on your shelf chilling next to GRRM or in the lap of an adorable child or just somewhere cool around your hometown, this is all good – I love seeing cool places I’ve never been. Whatever you want to do is cool with me – knock yourself out, my friends!
  • Send me the photo at stormdancergiveaway@gmail.com. Please include your mailing address in case you win!
  • Competition closes 1st of September. That’s a little under two weeks – if you need an extension because you’re headed to Mars or something on the 2nd, shoot me an email. Because SD being the first book on Mars would be pretty sweet.

That’s it! I’ll pick my five faves and post em on FB and send out the lewts to the winners in early September.

Have fun, peoples!

 

Advertisements